Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Архіў навін

29.03.23

2 красавіка-Сусветны дзень распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму

Сусветны дзень распаўсюджвання інфармацыі аб праблеме аўтызму (WorldAutismAwarenessDay) устаноўлены рэзалюцыяй Генеральнай Асамблеі ААН і адзначаецца, пачынаючы з 2008 года, штогод 2 красавіка. Мэта гэтай даты-падкрэсліць неабходнасць дапамагаць людзям з аўтызмам і засмучэннямі аутистического спектру і павышаць узровень іх жыцця.

Згодна з прынятай у РБ Міжнароднай класіфікацыі хвароб 10-га перагляду (МКБ-10), дзіцячы аўтызм – гэта агульнае засмучэнне псіхічнага развіцця, пры якім адзначаюцца якасныя парушэнні камунікацыі і сацыяльнага ўзаемадзеяння, абмежаваныя, паўтараюцца і стэрэатыпныя формы паводзін і актыўнасці. Па сучасных міжнародных клінічных класіфікацыям, аўтызм уключаны ў групу першазіўных расстройстваў (ад англ. pervasive-пранікальны, які распаўсюджваецца паўсюль), гэта значыць якія ахопліваюць усе вобласці псіхікі. Акрамя дыягназу дзіцячы аўтызм, асаблівая ўвага надаецца засмучэнням аўтычнага спектру, то ёсць засмучэнням, якія аб'ядноўваюць усе варыянты падобных станаў, пры якіх адзначаюцца больш мякка выяўленыя прыкметы і сімптомы.

Спалучэнне высокай частоты встречаемості з разнастайнасцю клінічнай карціны, значным адсоткам цяжкіх і ўскладненых формаў, складанасцю карэкцыйнай работы робяць РАС не толькі асабліва медыцынскай, але і сур'ёзнай сацыяльнай праблемай. Тэма аутистических расстройстваў вывучаецца ў цяперашні час вельмі і вельмі падрабязна, але, тым не менш, застаецца досыць шмат нявырашаных пытанняў. Што на сённяшні момант мы ведаем пра аўтызм: Да цяперашняга часу няма адзінай канцэпцыі адносна прычын узнікнення РАС. Вядома, што ў этыялогіі і патагенезе дадзенага засмучэнні важную ролю гуляюць генетычныя і біялагічныя фактары (у тым ліку арганічнае паражэнне галаўнога мозгу з прычыны хромосомных або метабалічных парушэнняў).

Аутизм – это нарушение развития нервной системы, которое проявляется в течение первых трех лет жизни. Это заболевание диагностируется при наличии трех симптомов: недостатка социальных взаимодействий, нарушенной взаимной коммуникации, ограниченности интересов и повторяющегося репертуара поведения.
Аутизм – это не один какой-то симптом, а это целый комплекс симптомов, которые взаимосвязаны друг с другом и для установления диагноза все симптомы должны быть в наличии.
Аутизм – это спектральное расстройство. Спектр означает многообразие проявлений заболевания – от лёгких, хорошо поддающихся коррекции случаев, до самых тяжелых случаев, таких, когда речь идёт об инвалидности.

Прычыны развіцця захворвання вывучаны недастаткова. Сучасныя ўяўленні кажуць пра тое, што аўтызм-гэта нейробиологическое засмучэнне, т. е. клеткі галаўнога мозгу ў дзяцей з аўтызмам функцыянуюць незвычайным чынам. Шматлікія сусветныя даследаванні выяўляюць мноства прычын развіцця захворвання, а гэта значыць, што аўтызм можа пастукаць у любую дзверы, прыйсці ў любую сям'ю. Неабходна памятаць, што дзіця нараджаецца з аўтызмам, а праявы засмучэнні прыкметныя ў першыя тры гады жыцця дзіцяці. Дзіця з аўтызмам развіваецца інакш ужо з самага нараджэння, яго развіццё скажаецца, таму ўважлівыя бацькі ўжо ў маленстве заўважаюць характэрныя асаблівасці.

На што бацькам неабходна звярнуць увагу ў раннім узросце:

1. абыякавасць да голасу (адсутнасць зносін з маці, цікавасці да людзей, абыякавасць да голасу і да твару маці, адсутнасць ўсмешкі пры выглядзе чалавечага твару – - гэтыя асаблівасці выяўляюцца ўжо ў першае паўгоддзе жыцця;

2. адсутнасць засяроджанага погляду (»слізгальны, адсутны погляд"), адсутнасць паказальнага жэсту і сумеснага увагі. Звычайна развіваецца дзіця, пачынаючы з узросту 9-14 месяцаў, засяродзіўшыся на якім-небудзь прадмеце, спрабуе поглядам, паказальным жэстам, вакалізацыяй прыцягнуць увагу іншага чалавека да гэтага ж прадмеце;

3. наяўнасць стэрэатыпных рухаў рукамі і пальцамі;

4. адсутнасць гульні "понарошку", у якой прадметы выкарыстоўваюцца так, як калі б яны мелі іншыя ўласцівасці або іншыя характарыстыкі. Такая гульня ў норме з'яўляецца ва ўзросце 12-15 месяцаў. Аўтычная ж дзеці маніпулююць прадметамі, не выяўляючы цікавасці да іх прызначэнні;

5. асаблівасці маўленчага развіцця (затрымка маўленчага развіцця, незвычайная гаворка).

Раздзелы сайта